Guest-Star Day: Simona Tache

Alooo, alooo, stați liniștiți la locurile voastre! Știu că fremătați de nerăbdare să aflați cine este invitata noastră specială astăzi la Guest-Star Day… Ei bine, așteptarea a luat sfârșit și veți afla acum: azi,  la Cantina Socială ne va răsfăța cu niște bunătăți mirobolante, nimeni alta decât… decât… Simonaaaaa Tacheeeee!  Whoaaaa… o primire deosebită dragii mei! Tanti Jeni și Miruna o întâmpină pe draga noastră invitată și o conduc, de braț, în bucătărie, acolo unde, astăzi, Simona ne va pregăti ceva senzațional!

Ia să vedem noi acum cine este Simona Tache, cu ce se ocupă dumneaei și dacă părinții ei știe. Așa… Păi, pentru date de genul acesta, vedem cu se descrie Simona, cu cuvintele ei, pe pagina de”About” a Blogului ei Cel Roz:

Ocupația: jurnalist, femeie, prietenă, fiică, soră, soție, vecină, cetățean. A, și soră medicală, că, înainte de Facultatea de Litere, am avut grijă să fac un liceu din care se iese cu meserie. Ce-am făcut concret în viață: asistentă medicală la o grădiniță, coordonator Dep. Marketing la Editura Humanitas, redactor revista Tabu, redactor Academia Cațavencu, cronicar TV Cotidianul. Ce fac acum: întrețin un blog (Slava Domnului că nu costă bani intreținerea!), scriu scenarii, scriu în Academia Catavencu.

Ei, dar Simona chiar nu se plictisește, nu-i așa?  Completăm autodescrierea invitatei noastre de astăzi spunând că Simona Tache este o fată energică și cu suflet mare, fiind extrem de activă în promovarea diverselor  acțiuni caritabile, în special cele legate de ajutorarea copiilor talentați, după cum puteți vedea AICI.

Așaaa…Tanti Jeni a pregătit cafeluța, puternică și aromată, cum numai dumneaei știe să o facă și a invitat-o pe Simona să o soarbă împreună, pe îndelete, punându-i obișnuitul set de  întrebări în urma cărora vom afla mai multe aspecte legate de latura culinară a invitatei noastre:

TJ: Cum ai învățat să gătești și de la cine? Ce ai gătit prima oară?

Simona: Niciodată nu înveţi cu adevărat să găteşti. Eu învăţ, în fiecare zi, de la domnul internet. Sau, mă rog, mai nou, cam o dată pe săptămână. Uneori, învăţ de mai multe ori aceeaşi reţetă, pentru că le uit. Prima oară, am făcut ciorbă de văcuţă, dar asta era acum mai mulţi ani. N-aveam internet sau nu mi-a trecut prin cap să-l consult, aşa că i-am dat 10 telefoane maică-mii şi m-am consultat intens şi cu vânzătoarele din supermarket. În privinţa sucului de roşii, a borşului etc. etc. Altădată, am făcut orez cu lapte, după reţeta doamnelor care vând în benzinăria Agip de lângă casa mea. Mi-au zis că tre’ să pun o jumătate de cană de orez la un litru de lapte. Deşi le-am întrebat de zece ori dacă nu-i prea puţin, odată ajunsă acasă tot mi s-a părut că băteau câmpii, aşa că am pus o cană. A ieşit ceva oribil. Tare, cleios şi bej, de la cât îl ţinusem pe foc.

TJ:  Mâncarea preferată din copilărie? Dar cea de azi?

Simona: Măncărurile mele preferate sunt alea pe care nu prea-mi permit să le mănânc, din motive de siluetă. Ardei umpluţi, chifteluţe, papanaşi, d-astea…

TJ: Ce-ți gătește domnul Nic?

Simona: Domnul Nic îmi găteşte tot felul, mai ales din opera domnului Jamie Oliver, al cărui fan este. Peşte învelit în prosciuto cu garnitură de conopidă cu coriandru şi migdale, ca să dau doar un singur exemplu. Mai face paste, după o reţetă inventată de el: cu pesto, prosciuto şi parmezan. Sunt geniale.

TJ: Cât de tare te amuzi când îți critică comentatorii operele culinare pe blog?

Simona: Foarte tare, doar de-aia şi postez câte-o operă, ca să ne distrăm împreună.

TJ: Cât crezi tu în dreptul femeii la cratiță? Dar în dreptul bărbatului?

Simona: Dreptul femeii la cratiţă e egal cu al bărbatului. Ideal e să intre în bucătărie cu rândul şi ca, atunci când unul a gătit, celălalt să spele vasele. Noi aşa facem, fără ca măcar să fi verbalizat vreodată regula asta. S-a născut natural şi continuă să funcţioneze.

Eiii, dar a sosit momentul în care vom vedea cu ce bunătăți ne va răsfăța azi Simona Tache, aici, la Cantina Socială.

”Singurele reţete pe care le ţin minte fără să mă uit pe internet sunt: ceai (felul I), pâine prăjită cu unt  (felul II) şi măr (la desert)”, ne spune Simona.

Vă rog să urmăriți cu mare atenție ceea ce urmează și, în cazul în care veți încerca și voi acasă să gătiți așa ceva, urmăriți cu atenție pașii și recomandările Simonei! De altfel, invitata noastră a repetat înainte toată procedura acasă, în bucătăria proprie, după cum veți vedea în poze, pentru a fi sigură că totul va ieși bine și nu va pune în pericol Cantina și personalul acesteia. De altfel, ca să fiți liniștiți, o ambulanță SMURD se află parcată la intrarea Cantinei și un elicopter al Poliței survolează zona pentru a dirija traficul rutier în caz de urgență.

Buuunnn… să luăm aer în piept și să mergem mai departe… Doamne-Ajută!

Dăm cuvântul Simonei Tache: ”Important e echipamentul cu care se intră în bucătărie. Sunt obligatorii nişte mănuşi lungi şi groase şi o cagulă sau altceva care să protejeze faţa (bucătăria e un loc deosebit de periculos). Restul decurge de la sine.”

”Pentru ceai, se încălzeşte mai întâi apa, până la fierbere. Se pune într-o cană, peste un pliculeţ de ceai, şi se lasă până se colorează frumos.”

”Pentru pâinea prăjită cu unt, se prăjeşte mai întâi pâinea. Mare grijă cum atingeţi toaster-ul, prezintă risc mare de arsuri. După ce aţi prăjit pâinea, întindeţi untul cu un cuţit. Mare atenţie, în cazul în care nu folosiţi cuţit special pentru unt, să nu vă tăiaţi.”

”Mărul se spală bine, se şterge şi e un desert perfect la orice oră din zi. Poftă bună!”

Ahhh, totul a ieșit perfect! Câtă măiestrie, dragii mei! Simona a pregătit totul cu foarte mare siguranță în forțele proprii, fără să-i tremure mâna și fără să-i apară stropi de sudoare de frunte! Ufff… am scăpat!

Dragilor, puteți veni liniștitți, sunteți în afară de orice pericol în servirea meniului de azi. Totul este pregătit și Simona vă așteaptă să vă servească cu aceste delicatese absolut delicioase.

Iar pentru ca totul să fie perfect, invitata noastră a pregătit și două dedicații muzicale pentru voi:

Cam asta e totul pentru astăzi! Soare avem, muzică bună avem, bunătăți avem, o gazdă deosebită avem, nu ne lipsește deci nimic. Hai, dați năvală, poftă mare și distracție plăcută!

21 Responses to Guest-Star Day: Simona Tache

  1. […] Sub supravegherea SMURD-ului şi cu ajutorul unui foarte bine gândit echipament de protecţie faţă de incredibilele pericole din bucătărie, am gătit un meniu complet (felul I, felul II şi desert) pentru Cantina Socială. Reţetele sunt foarte simple, vi le recomand cu încredere. Citiţi aici despre. […]

  2. corina spune:

    tara arde si Simona Tache gateste! e clar, vine sfirsitul lumii 🙂

  3. viatanomada spune:

    Simoneluuuuuuuuu,la fix meniul tau si SMURD-u’ picara bine,ca am o stareeeeeeeee!!!Bine ai venit in club!

  4. Zana Eficientei spune:

    n-o sa credeti, dar imi e foaaaameee, de o sa-mi fac o felie de paine cu unt, dupa reteta Simonei 🙂

  5. Simona Tache spune:

    @Zana: daca nu-ti iese din prima, nu te speria, o sa inveti tu incet-incet 😛

  6. anca spune:

    eu m-am cam speriat cand am vazut bucatareasa cu fata aia neagra :)) probabil ca ala este si scopul… sa te sperie ca sa nu mananci si in felul asta slabesti;)) dar pentru slabanoage care vor sa se ingrase ce meniu se recomanda? ;)) ca va spun eu, nici slabanoagele nu-s fericite…

  7. Zana Eficientei spune:

    @Simona: bueiii, m-ai deochiat! a pus fi-miu toaster-ul pe 4 si mi-am facut painea scrum!!!

  8. Lino spune:

    Bravo, fată! Ştiam că eşti pricepută, dar mi-ai întrecut aşteptările! 🙂

  9. […] – sa fim stropiti de limuzinele scumpe ale unor analfabeti ale caror unice calitati sunt lipsa de cult… […]

  10. nina spune:

    Trebuie sa recunosc ca daca stii sa faci ceai, esti foarte tare. Bine, lipseste untul de iac din reteta, dar e bune si asa. 😀

  11. Delia spune:

    in curand simona va trece la cordonbliouri: va fierbe chiar si un ou! gheorghe, preventiv adu si pompierii!

    • cristiangheorghe spune:

      @Delia: o să-i chem, dar înainte de asta trebuie să iau lădiță cu nisip și extinctor, că altfel iau amendă 🙂

  12. […] O ştire puţin mai veche, din care reiese de ce trebuie, doamnelor, să ne ţinem departe de bucătărie. Sau măcar de ce trebuie să intrăm acolo doar cu echipamente corespunzătoare. […]

  13. Draw For Joy spune:

    Vai, dar sa lasam retelele la o parte. Echipamentul de protectie este ceva inedit. Cred ca o sa imi iau si eu asa ceva pentru zilele cand fierb orez.

  14. Delia spune:

    eu zic sa va dotati si cu stingator cu co2, salopete reflectorizante si bocanci cu bombeu metalic

    • cristiangheorghe spune:

      @Delia: mulțumim pentru sugestii, draga noastră! Eu aș completa și cu triunghi reflectorizant, așa să fie acolo, nu se știe niciodată! 🙂

  15. Pataphyl spune:

    Tanti Jeni, spune-i Simonei să facă și hrană rece pentru hochei (inclusiv ice tea!), s-o iei la meciuri că am auzit că și ea ține cu rușii. Am vrut să-i spun la ea pe blog, dar văd că s-a apucat de fotbal, nu-i de bine… :mrgreen: Aaaa, și dacă vine la hochei spune-i lui Gheorghe să-i împriumute masca aia de portar, căci e un sport la fel de violent ca și gătitul! 🙂

  16. […] Nina Costea, Georgiana Mocanu, Corina Moldovan, Melania și Alexandru Fratean, Zâna Eficienței, Simona Tache, Mămica de Sebastian, Miju, Adi Hădean, Oana Stoica-Mujea, Lia Stoica, April – Floarea de […]

Lasă un răspuns

