Reuniunea. Purceluși delicioși. Prăjitură cu mac-mac.

Dragele mele, dragii mei, bine v-am regăsit în noul an! Sper că ați petrecut frumos de Sărbătorile astea și că ați început cu bine anul 2012.

După cum v-ați dat seama, probabil, tanti Jeni a dat bir cu fugiții de Sărbători. Am găsit un bilet pe ușa Cantinei cu două zile înainte de Crăciun prin care dumneaei explica faptul că nu mai suportă lipsa zăpeziii și se duce undeva la munte să se bucure de ninsori și alte evenimente de sezon, împreună cu Miruna. Atașată de bilețel era cheia de la cămară, ceea ce m-a bucurat nespus: cârnăciorii, șunculița, kaiserul și toate celelalte bunătăți erau la discreția mea! În frigider mă aștepta cuminte salata aurie de Boeuf ornată cu zâmbeței de gogoșari și castraveți murați, alături de tava de friptură la cuptor și alte delicatese.  Ăsta da, cadou de Crăciun! Și uite așa mi-am petrecut Sărbătorile la Cantină, asistat de prietenii mei necuvântători, cățelul Dowgird și motanul Stanislas, uitându-ne la televizor și îndopându-se cu bunătăți, toată ziua-bună ziua.

Azi, dis de dimineață primesc un SMS drăgăstos de la tanti Jeni: ”Puturosule, iar dormi în neștire. Te mai aștept mult?” Pfuaaaa, s-au întors dumnealor la Cantină!

Nici nu știu cum m-am îmbrăcat repede și am zbughit-o spre bucătăria lui tanti Jeni, mi se făcuse așa de dor de dumneaei și de dulcea Miruna încât simțeam că zbor în drumul meu.

Dumnealor erau deja prin bucătăria Cantinei, cu cafeluța pregătită și cu biscuiții personalizați de Miruna pentru fiecare dintre noi: tanti Jeni, biscuitele în formă de polonic, al meu în formă de ursuleț, iar Miruna un biscuite în forma inconfundabilă a capului lui Mickey Mouse, personajul ei favorit.  ”Ți-am zis eu că azi își depășește propriul record” îi zise tanti Jeni Mirunei, ținând în mână un cronometru. ”Ai ajuns în mai puțin de 5 minute, Gheorghe! Felicitări” Și mă aplaudară amândouă cu frenezie. După îmbrățișări, ”LA Mulți Ani!”, impresii din vacanță și comentatul ultimelor rezultate din hocheiul nord-american s-au gândit dumnealor că e timpul să gătim ceva pentru azi. Mă rog, dumnealor să gătească și eu să le privesc așa cum bine știți.

Tanti Jeni s-a uitat prin frigiderul aproape gol, apoi prin debara, iar în frigider, iar în debara și s-a așezat apoi pe scăunelul dumneaei cugetând: ”clar, azi o să fac purceluși”. Așa că a procedat în consecință: A luat o bucată de mușchi de porc, a tăiată felii ca pentru șnițele. apoi a bătut bine feliile alea ( cu gura unei sticle de sticlă, așa cum procedează mereu dumneaei), le-a condimentat cu sare și piper, le-a uns cu muștar și le-a pus în frigider un pic. Între timp a răscolit debaraua după resturile de afumătură: kaizer, costiță, afumată, șunculiță, cârnăciori, tot, tot, tot. Le-a tăiat pe toate cubulețe mici și drăguțe, apoi a scos feliile de carne din frigider și a presărat peste ele cubulețele acelea deli-deli-delicioase. După ce a rulat feliuțele de carne ca pe niște sărmăluțe, le-a prins cu scobitori să nu se desfacă și le-a pus să stea cuminți pe un platou, alintându-le ”porcușorii lu mama”.

Între timp, a luat o cratiță, în care a călit două-trei cepe mari și frumoase tăiate solzișori, până când au devenit aurii, apoi a pus purcelușii amestecând ușor totul, până s-au rumenit bunătățile din tigaie. A pus o cană cu apă, un pahar de vin roșu, o foaie de dafin și a lăsat totul la fiert bolborosit. Când sosul a mai scăzut, a adăugat o lingură de paste de tomate și a mai lăsat câteva minute. Ahh… miroase divin în bucătărie! Și arată atât de delicioși purcelușii ăștiaaaa!!! Tanti Jeni îi va servi împreună cu o porție generoasă de puree de cartofi, fin, aerat și auriu.

Pentru a celebra cum se cuvine această primă zi de gătit din anul acesta la Cantina Socială, Miruna ne propune un desert excelent: prăjitură cu mac. Prințesa dulciurilor a pregătit această prăjitură din: patru ouă, un pachet de unt, 200 de grame de zahăr, două lingurițe de esență de migdale, 3 pliculețe de zahăr vaniliat, 200 de grame de mac, o cană și jumătate de lapte, un plic de praf de copt și două căni de făină. Zahărul se freacă cu untul moale, apoi se adaugă gălbenușurile de la ouă, esența de migdale, se pune laptele, praful de copt stins în prealabil cu niște zeamă de lămâie, macul măcinat și se amestecă totul bine, până la omogenizare. Albușurile se bat spumă și se adaugă și ele în compoziție, amestecând încontinuu până se înglobează și ele. Iată cum a ajuns globalizarea în bucătărie. Interesant. Compoziția rezultată se pune într-o tavă și apoi la cuptor, la foc potrivit. Când este gata, se pune la răcit și apoi i se adaugă o glazură formată din opt linguri de lapte, opt linguri de cacao, opt linguri de zahăr și un cubuleț de unt. Miruna deja a porționat prăjitura și a pus-o pe un platou. Minunat!

Ei, dragilor, hai că am pășit cu dreptul în noul an și la Cantină! Sperăm să vă delectăm cu bunătăți și de acum înainte așa cum am făcut-o până acum! Un An Nou fericit, prieteni! Dați năvală și poftă mareeeee!!!!

11 Responses to Reuniunea. Purceluși delicioși. Prăjitură cu mac-mac.

  1. drawforjoy spune:

    Prajitura cu mac as face si eu daca nu ar lua mai mult de jumatate de ora. Partea in care zaharul se freaca cu untul poate fi la robot? Mi se pare foarte greu.

  2. rokssana spune:

    prajitura cu mac…mmmm..vreau si eu o bucatica…

  3. psi spune:

    mac-maaaaac….mac-maaaac, delicios! dar lasă că ştim noi cum sunt purceluşii aceia! sigur tanti jeni nu are ceva rude- prieteni prin copilăria mea săsească?
    iar la nightwish nu spun deloc pas ci… încă! ce mai reuniune! 😀 am salivat intens pe pervaz!

  4. silavaracald spune:

    Nuuuu vă mai săturați de carne! O mâncărică de roșii cu ardei nu vă pica bine?
    Ei, uite că m-am spurcat și eu la porcușorul ăla… gustos, n-am ce zice, dar parcă mi-a picat cam greu la lingurică. E clar, trebuie să trec pe ștevie și lăptuci un timp. 😀

Lasă un răspuns

