Clătite delicioase cu carne învelite în ou și pesmet să fie crocante. Prăjitură cu nucă și glazură de cioco să fie mai irezistibilă

Azi fetele s-au trezit cu chef de treabă. Eu nu. Atât tanti Jeni cât și Miruna zumzăie pe lângă mine ca niște albinuțe din alt timp și spațiu, în vreme ce eu, așezat inert pe scăunelul meu din bucătărie, sunt la a treia cafeluță și încerc să mă dumiresc ce caut pe planeta asta. Grea întrebare. Eeeee.. dar încep să se simtă arome delicioase din partea aceea cu aragaz și cuptor, ceea ce îmi conferă o stare de liniște. Deci da, viața e frumoasă.

Pentru a-mi conferi o oarecare siguranță afectivă și emoțională pe ziua de azi,, tanti Jeni s-a gândit să mă răsfețe cu ceva buuun, bun de tot: clătite cu carne, învelite în ou și pesmet, așa cum le făcea bunica mea dragă! Mmmmm, abia aștept să fie gata.

Fiți atenți cum procedează tanti Jeni: pentru aluatul de clătite, dumneaei combină următoarele: 500 ml lapte, 6 linguri cu vârf de făină, un ou și un pic de sare.

Pentru umplutură se bazează pe: 500g carne de vită, 2 cepe mijlocii câteva fire de pătrunjel și un ou ( alt ou decât cel menționat mai sus, v-ați prins).

Cât timp Miruna se ocupă de prepararea clătitelor ( e maestră la întorsul lor în tigaie: aleeeei-hop!), tanti Jeni pregătește umplutura: macină carnea și ceapa foarte-foarte mărunt, apoi le pune împreună la călit în tigaie, în care a pus în prealabil ulei cât să acopere uniform fundul tigăii. După ce totul se rumenește puțin, adaugă sare și piper după gust. Umplutura astfel călită o pune într-un vas și presară peste ea firele de pătrunjel, spărgând apoi oul deasupra și amestecând totul până se omogenizează.

Acum urmează marea combinare: umplutura e porționată de tanti Jeni în funcție de numărul de clătite, apoi fiecare porție se așează în mijlocul fiecărei clătite care se împachetează și se rulează. Apoi, toate clătitele umplute se ung pe exterior cu ou bătut, urmând apoi tăvălirea lor prin pesmet și prăjirea lor în tigaie pentru 15-20 de minuteee! Eiiii… ce frumos stau ele acolo pe platoul ăla, cuminți, crocante și aurii!

Trecem rapid la departamentul deserturi, pentru că Miruna s-a apucat să facă o delicioasă prăjitură cu nuci. Tot stăteam eu degeaba, am luat sacul de nuci din cămară și le-am spart si măcinat pe toate, urmărind-o pe Miruna cum procedează la conceperea acestei prăjituri minunate.

Rețeta e simplă: 500g făină, 300g margarină solidă, 1 plic de drojdie uscată, 50 g zahăr, 2 gălbenușuri, puuuuțină sare și o lingură de smântână. Se amestecă și apoi se lasă la odihnit vreo 15 min. Se împarte în 3 și se aplatitează/laminează fiecare parte cu făcălețul multifuncțional rezultând astfel 3 foi. Se ia prima foaie, se pune în tavă, deasupra se pune gem de caise și 1/2 dintr-un amestec făcut din 300g nucă pisată și 150 g zahăr. Se pune a doua foaie și din nou gem de caise și cealaltă jumătate din nuca pisată cu zahăr. După ce punem a treia foaie, băgăm totul la cuptor pentru vreo 20 min, la foc potrivit. Între timp, Miruna a pregătit glazura de ciocolată făcută magistral din cacao, zahăr, unt și apă amestecate și fierte într-un ibric. Prăjitura se scoate din cuptor se acoperă cu glazura de ciocolată și gata! Deee-liiii-cioooos!

EI, hai că mi-am mai revenit… Viața e frumoasă chiar dacă afară e înnourat și plouă. Vă invit și pe voi să vă convingeți de asta, gustând din bunătățile pregătite azi. Hai, dați năvală și poftă mareeee!!!

21 Responses to Clătite delicioase cu carne învelite în ou și pesmet să fie crocante. Prăjitură cu nucă și glazură de cioco să fie mai irezistibilă

  1. Florina spune:

    în nemernicia ta, ca un prieten adevărat, îmi dai „If”?

  2. Florina spune:

    cît timp există un „If”, dau like. 🙂

  3. delia spune:

    eu mă mulţumesc şi numai cu prăji. dai nişte prăji?

  4. Pataphyl spune:

    Cioc-cioc-cioc! A mai rămas o clătită și pentru mine? :shy:

  5. Zana Eficientei spune:

    cum ai zis glazura de cioco, cum am aparut 🙂

  6. Mirela spune:

    Ceea ce faceti voi aici e nebunie curata, aproape crima, dar din dragoste si gelozie: cine, cine ar rezista sa-i fie luata …prajitura? Yummy! 🙂

  7. Lucia Verona spune:

    Era bine dacă precizai că prăjitura se numeşte Gerbeaud, după numele celui care a inventat-o, un cofetar francez stabilit la Budapesta pe la sfîrşitul secolului 19. Desigur, asta e o variantă uşor modificată (în original e cu unt), dar sunt sigură că e foarte bună.

  8. Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.

  9. Georgiana spune:

    mda. am ajuns prea tarziu 😦

  10. viatanomada spune:

    a mai ramas macar o clatita,sunt lihnita si scade si glicemia,asa ca si ceva prajitura,un coltisor,macar

    • cristiangheorghe spune:

      @viatanomada: draga noastră, avem avem și pentru tine și pentru micuții tăi! Vă așteptăm cu drag să veniți pentru pachețelele cu gustare pentru școală! 🙂

  11. Draw For Joy spune:

    Trebuie sa vad o poza cu prajitura ca sa cred 🙂

Lasă un comentariu