Cremă de sparanghel. Tort Joffre.

Așaaaa… Hai să le zicem azi un călduros la Mulți Ani! tuturor celor ce poartă numele de Gheorghe, George și derivate ale acestora! Să ne trăiți, Gicilor și Gicuțelor să fiți sănătoși, fericiți și iubiți și să aveți mereu cămara și frigiderul plin de bunătăți!

Ahhh, bunătăți am zis? Păi da, că mă cam roade o foame…. ce n-ați văzut! Hai să mă duc degrabă la cantină să beau cafeluța că-s cam zombi de dimineață, m-am uitat la hochei toată noaptea. Deh, vremuri de playoff… Eiii, e așa de frumos și înverzit drumul către cantină de nici nu credeți. Copacii, iarba… gazonul din curtea cantinei… Nici nu mi-am pus căștile de la iPhone în urechi astăzi, să mă pot delecta cu foșnetul frunzelor și cu cirip-ciripurile zglobii ale păsărelelor. Fain! Uite, cățelul Dowgird, zburdă de-i flutură urechile alea flocoase iar motanul Stanislas parcă s-a mai dezmorțit și el și își face promenada de siestă după ce a lins un castron cu smântână. Viață, frate! Ce-aș vrea să fiu și eu motan… În fine!

Ia să vedem ce avem noi bun aaaazi… Păi ați uitat? Nu ne-a promis nouă tati jeni că ne face cremă de sparanghel? Ne-a promis! Ia să vedem noi cum o prepară dumneaei…. Pentru început tanti Jeni face o supică de legume cu multe zarzavaturi bune și hrănitoare. Apoi pregătește pe masa de lucru o legătură de sparanghel, vreo patru linguri de untuleț, două cepe, o legătură de pătrunjel , un cartof mare și o cană de smântână. Booonnn… Sparanghelul se curăță și se taie cam la doi centimetri de bază. Mugurii și tulpina se taie și ele în bucăți așa, nici prea mari, nici prea mici. Vedeți voi. Acum sparanghelul se fierbe separat: întâi mugurașii, până se înmoaie, apoi după ce se scot din vas, se pun tulpinile în aceiași apă la fiert vreo 5 minute. Și mugurașii și tulpinile, după ce s-au fiert, se clătesc într-un jet de apă rece și se pun deoparte, separat. Acum, tanti Jeni topește untul într-o tigaie și adaugă apoi ceapa tocată mărunt, și cartoful tăiat felii. Se țin la călit până când ceapa devine transparentă. Se adaugă apoi supica de legume ( cam un litru jumătate e suficient), tulpinile de sparanghel și legătura de pătrunjel și se ține totul la fiert cam vreun sfert de oră. Pătrunjelul se scoate afară, și conținutul din supă se pasează fără milă chiar în apa în care au fiert. La final, se pune oala din nou pe foc și, ca o apoteoză, în sunet de fanfară și de cor ( ca acela din imnul cempion lig) se toarnă, albă, tăcută și onctuoasă, smântâna… Se amestecă până la omogenizare, se pune sare și piper și gataaaa! Supa de sparanghel, fină și cremoasă este gata de servit! Fiecare porție e servită de tanti Jeni alături de muguri de sparanghel și pâinică prăjită. Ahhhh… Minunat!

Azi, Miruna ne pregătește un tort, pentru sărbătoriți. Și nu orice tort, ci un tort Joffre. Ahhh.. excelent! Pentru asta, Mirunica noastră cea dulce va combina 500 de grame de margarină, zece ouă, 500 de grame de zahăr, 100 de grame de cacao, o lingură de făină, două plicuri de zahăr vanilat, esență de rom, două linguri de pesmet fin și 125 de militri de apă.

Cacao și zahărul se pun la fiert în cele 125 de militri de apă și după ce dau în clocot vreo cinci minute se pun la răcit. Când compoziția este călduță, se pun gălbenușurile de la cele zece ouă și se ametecă bine până la omogenizare. Compoziția rezultată se împarte în trei, fiecare fiind folosită pentru prepararea blatului ( o treime) și a cremei (două treimi). Booonn… Pentru blat, partea de compoziție se amestecă cu o lingură de făină, două de pesmet fin li apoi se adaugă cele zece albușuri care au fost bătute spumă cu trei linguri de zahăr. Compoziția rezultată se pune într-o cratiță unsă și tapetată și se pune la copt la foc mititel. Pentru cremă, cele două treimi de compoziție se amestecă foarte bine cu margarina. Pentru asta, Miruna apelează la divizia de mecanizate a bucătăriei, folosind cu grația-i binecunoscută, mixerul. Se adaugă trei linguri de zahăr, zahărul vanilat, esența de rom, trei linguri de cacao și se mixează din nou. Ahhh… e așa de bună că deja îmi vine să mă ling pe degete…. Crema se ține la frigider cam o oră, timp în care Miruna prepară glazura aceea perfectă… Ce perfectă e! Fiți atenți ce simplu: 50 de grame de cioco se topesc cu o lingură de apă la foc foarte mic, apoi se freacă cu 50 de grame de zahăr până devine o cremă moale și bună. Miruna trece acum la asamblarea acestui minunat tort: blatul se taie în două, la mijloc pune crema și acoperă apoi tot tortul cu glazură. Îl pune la rece și gataa! Ce tort minunat! Miruna a mai păstrat puțină cremă, a scris pe el ” La Mulți Ani!” pentru sărbătoriți și l-a umplut cu zâmbețele de cremă dulci ca al ei… Ce frumos eee!

Așaaa… păi ca să nu stau nici eu degeaba, să știți că am scos afară grătarul pe care o să prepar niște frigărui de pui tocmai bune pentru ziua de azi și niște pulpe dezosate. Și ca să meargă bine grătarul acesta, am scos niște vin din pivniță și am pregătit și dozatorul de bere, că ne-au sosit butoaie proaspete cu bere cehească, evident!

Haideți fraților, că totul e pregătit! Vă așteptăm cu drag! Poftă mare și week-end plăcut! Și ca să meargă totul bine, să pregătim și o ambianță sonoră. Maestre, muzicaaa!

12 Responses to Cremă de sparanghel. Tort Joffre.

  1. viatanomada spune:

    grabita ca de obicei ,vreau la pachet o portie de supa si 2 de tort,trec pe acolo cat pot de repede

  2. naşa spune:

    Tantiii, de ieri dimineaţă mă ţin să te rog să-i trasminţi din partea mea şi a „peştişorului”, lui Gheorghe, „La mulţi ani!”
    Acuma cred că-i cam târziu, că-l văd îngrămădit acolo sub masă…
    O fi însiropat Mirunica prea tare tortul ăla Joffre! 😉

    • cristiangheorghe spune:

      @nașa: mulțumim, mulțumim! Uhhh… tocmai ce-am schimbat butoiu cu bere..a trebuit să degustez jumate din el, să văd dacă e bună,nu? Ți ai naibii… care ai scăpat mă concentratoru ăsta gravitațional tocma aicea, ă? Hââcc… Hai La mulți aaani…

  3. naşa spune:

    Trecui pe-aici numai ca să văd urmele dezastrului!
    Ceva dureri de cap, gust amar matinal? Senzaţie de pipi de pisică pe limbă?
    Hai că adusăi zeamă de varză! 😉

  4. cristiangheorghe spune:

    @nașa: oohhh, sărna… Bună zama…da care a pus camera pe bile de rulmenți? N-ați avut somn az noapte?

  5. keltoighost spune:

    Poză cu tortul Jofree n-ai? 😀

  6. cristiangheorghe spune:

    @keltoighost: am avut… dar am mâncat-o și pe aia 😦

  7. Draw For Joy spune:

    Crema de sparanghel,mmmm. Salivez.

  8. Lino spune:

    Ce faceţi, fraţilor?!
    Pe când am ajuns şi eu, aţi închis cantina? 🙂

Lasă un răspuns

