Guest-Star Day: Georgiana Mocanu

Dragelor și dragilor, astăzi este joi deci la Cantină avem Guest-Star Day! Ia să vedem cine intră astăzi în scenăăăăăă….. atenție… tobele…. trompetele… reflectoareleeee… tadaaaa! Invitata noastră de astăzi esteeee..Georgianaaaaa Mocanuuuu!  Ce de urale, ce de aplauze! Georgiana este o prezență deosebită, nu putem să nu remarcăm zâmbetul luminos și ochii verzi ai invitatei noastre.

Georgiana vine tocmai de la iași și nu a sosit singură ci însoțită de suflețelul ei, cățelul Gipsy care tocmai ce zburdă pe afară alături de patrupedul nostru flocos, Dowgird. E frumos să-i vezi cum se joacă, mititeii… Despre Georgiana aflăm mai multe de pe BLOGUL personal, pe care scrie multe lucruri interesante despre ea și familia ei, fiind o fire deschisă și prietenoasă.

Iată cum se descrie pe scurt Georgiana : ”34 ani, din Iaşi, căsătorită, posesoare de cocker spaniel,  ascultătoare de muzică rock, prea iubitoare de viață și de tot ce natura a tocmit mai frumos, reprezint un cocktail de stări, trăiri şi sentimente. Fumez ţigări mentolate, iar la ocazii beau cu plăcere un uiski bun. Profesional vorbind, am terminat un liceu cu profil filologic, m-am pregătit vreo 3 ani pentru meseria de asistentă medicală (la îndemnul mamei…că de! “meseria e brăţară de aur”) după care am urmat cursurile unei facultăţi de marketing. Am lucrat vreo 3 ani ca asistentă medicală într-un cabinet stomatologic (meseria asta chiar n-a fost pe gustul meu),  am fost ghid de turism, registrator medical într-un spital şi ultimul loc de muncă mi l-am petrecut în calitate de coordonator departament de  marketing la o firmă de renume din Iaşi. În prezent, sătulă de şefi, muncesc pe cont propriu. Cam atât. ”

În aplauzele noastre, Georgiana tocmai a intrat în bucătăria Cantinei Sociale, condusă la braț de tanti Jeni și pregătește meniul de astăzi. În timp ce invitata noastră gătește bunătățile, tanti Jeni îi va pune, ca de obicei, câteva întrebări.

Așaaa.. pentru primul fel, Georgiana ne prepară populara ciorbă de burtă… Pentru asta ea pregătește pe masa de lucru 500 de grame de burtă de vită prefiartă, 300 de grame de oase de vițel cu carne, 500 de grame de zarzavat de supă ( morcov, țelină, pătrunjel…), două cepe, o căpățână de usturoi, două gălbenușuri, 10 de mililitri de smântână, două lămâi și frunze de leuștean și țelină.

TJ: Dragă Georgiana, vii de ceva vreme pe la noi pe la Cantină și văd că ești tare pricepută în ale bucătăriei… De unde ai învățat?

Georgiana: De invățat să gătesc, nu m-a învățat nimeni. Pur si simplu îmi plăcea să stau lângă mama în bucătărie, sporovăiam și-o mai ajutam din proprie inițiativă, mai curățam o ceapa, un morcov, mai spălam o farfurie…

Georgiana spală bine burta șioasele de vițel apoi le pune la fiert într-o oală mare ce 4 litri de apă. În timp ce fierbe, o spumează, apoi, după ce nu mai apare spuma, o mai lasă pe foc o jumătate de oră după care adaugă legumele întregi. Acestea se lasă la fiert, dar se vor îndepărta ulterior. Se mai pune o linguriță de sare.

”Ideea e ca mama este și mi-a fost o bună prietenă, continuă Georgiana. Nu m-a pus niciodată expres să gătesc pe motivul că am să am timp toată viața, însă, probabil am undeva în gene chestia asta cu gătitul.”

Georgiana verifică dacă s-a fiert burta și carnea s-a desprins de pe oase. Dacă da, atunci ia oala de pe foc, îndepărtează oasele și zarzavatul și taie burta fideluță și carnea în bucățele mici. Invitata noastră trece acum la partea cu telul: bate gălbenușurile cu smântâna, diluează apoi amestecul cu zeamă de lămâie,treptat, apoi toarnă totul în ciorba de burtă. Se completează totul cu carnea și burta tăiată, usturoiul făcut mujdei, sucul de la lămâi o lingură de ulei și sare după gust. Tadaaaa! Ciorba de burtă este gata de servit!

La felul doi, Georgiana ne prepară niște extraordinare pulpe de pui cu fulgi de porumb. Whoaaaa… ce bun trebuie să fie! Fiți atenți: la două pulpe de pui, Georgiana mai folosește o pungă de fulgi de porumb, 300 de militri de ulei, boia iute, praf de legume uscate, tarhon, 100 de grame de făină, 100 de mililitri de apă de 400 de grame de cartofi. Booon…

TJ: Georgiana, când ai gătit prima dată? Mai ții minte ce fel ai preparat atunci?

Georgiana: Prima mea ciorbă am făcut-o la 15 ani, așa în glumă, mânată de ideea de-a i face mamei o surpriză. Nu că mă laud, dar a fost așa de bună incat al meu tată (probabil și încurajator) mi-a mărturisit cu mâna pe inimă că-i chiar mai bună decât cea a mamei, ha! Ha!. N-a fost poate chiar așa, dar și-a atins scopul, pentru că la scurt timp am repetat figura și de atunci o repet continuu 😀 Asta cu ciorba a fost așa, o chestie mai serioasă, așa mi-am inceput „cariera” de gospo.

Georgiana taie pulpele în patru bucăți și le fierbe pentru cinci minute. După ce se răcesc, le condimentează cu amestecul format din praful de legume uscate, piper măcinat, tarhon și boia dulce. Separat, ea prepară o compoziție din apă și puțină făină, apoi sfărâmă ușor fulgii de porumb. Georgiana dă acum pulpele prin făină, apoi prin compoziția cremoasă și le tăvălește apoi prin fulgii d eporumb. Le prăjește în ulei încins cam 1-2 minute, întorcându-le pe toate fețele și gataaaa! Pulpele se servesc calde lângă cartofii prăjiți și crocanți. O nebunie, dragii mei, o nebunie… Whoaaa….

Trecem acum la secțiunea desert, unde Georgiana ne prepară o minunată prăjitură cu mere.

” Clătite și papanași făceam toată ziua, bună ziua, ne mărturisește Georgiana. Și acum gătesc tot din plăcere, n-am niciodată sentimentul de corvoadă când vine vorba de făcut mâncare. Deci, părerea mea personală este că tot ce faci, trebuie sa faci cu simțire.” Ai dreptate, Georgiana. Mai ales la mâncare, simțirea contează cel mai mult.

Dar să vedem cum se prepară această minunată prăjitură. Așa:  la șapte mere frumoase, Georgiana mai folosește patru ouă, 100 de grame de unt, o lămâie, un pahar de lapte, un plic de praf de frișcă, un pliculeț de zahăr vanilat, 200 de grame de făină și sare. Buuuun… Invitata noastră pune într-un castron făina, untul, zahărul și gălbenușul unui ou, apoi le amestecă până se formează o cocă ce se pune la rece cam o oră. După ce curăță merele și le taie feliuțe, Georgiana prepară frișca punând într-un bol paharul de lapte, praful de frișcă, pliculețele de zahăr vanilat și amestecă totul până se formează, evident, frișca. Deasupra se adaugă cele 3 ouă întregi împreună cu albuşul rămas, coaja rasă de lămâie şi se omogenizează. Într-o tavă unsă în prealabil cu puţin ulei, se întinde coca lăsată la rece, peste care se pun feliile de mere, se stropesc cu puţin suc de lămâie şi deasupra se toarnă amestecul de frișcă. Se pune la cuptorul încins în prealabil pentru 30 de minute. Se lasă apoi la răcit. Mmmmmm… ce miros minunat. Georgiana mai faci vreo 2-3 tăvi pentru mine? Da?

TJ: Ne-ai pregătit ceva material despre bucătăria ta de acasă?

Georgiana: Desigur, prima este o poză făcutî de soțul meu Liviu în bucătărie, iar cea de a doua este făcută în bucătăria mamei, unde sunt alături de mama și de suflețelul meu, Gipsy, proaspăt tuns și frezat.

Buuuun, așa! Eh, vremea bucătărelii cu Georgiana se apropie de final. Eu am aranjat partea cu băuturile, vinișor roșu, berică, suc rece de fructe pentru șoferi. dacă mai doriți ceva, apelați cu încredere,  suntem pe aproape.

Pentru o atmosferă plăcută, Georgiana ne propune următoarele dedicații muzicale:

Cam asta e dragii mei pentru azi! Georgiana vă așteaptă cu drag să vă servească cu bunătățile pregătite de mânuțele ei pricepute. Vă doresc poftă bună și vă anunț că Guest-Star Day continuă și joia viitoare când invitata noastră va fi… supriză, evident! Pa, paaaa!

24 Responses to Guest-Star Day: Georgiana Mocanu

  1. […] by georgiana Dragii mei, astăzi am gătit! Meniu complet! Vă poftesc pe toţi  la masă aici! Nu mă faceţi să vă aştept prea mult, […]

  2. viatanomada spune:

    Felicitari Jorj,bune bucatele,ma inscriu la pulpe crocante de pui si prajituraaa!

  3. loralorelei spune:

    Tare as vrea sa ma conving live de calitatile de bucatareasa ale Georgianei.Poate ajung in Moldova candva…

  4. georgiana spune:

    Merci nomado, te astept mama! Bem si-o bere ca fetele! Pupaciuni!

  5. Miju spune:

    abia aştept s-o văd pe Georgie cu reţeta asta în varianta cazan. că suntem mulţi. si pofticioşi, ba chiar flămânzi! după ce lingem cazanul, bagăm şi o porţie mare de gogoşi acolo, aşa doar de stat în jurul focului

    e?

  6. georgiana spune:

    Miju, îs de nădejde, te poţi baza pe mine! Încearcă-mă, zic! de care gogosi vrei? cu brânză, cu ciocolată, cu gem? a?

    • Miju spune:

      pot fi şi de ăia simpli, întinşi între degetele unse cu ulei şi aruncaţi în uleiul încins. pe mine mă interesa atmosfera, în care unu trage de aluat şi-l aruncă în ceaunul/cazanul încins, unu’ îi întoarce, unu’ îi scoate, unu’ îi pudrează şi altul îi ia fierbinţi între degete şi-i le bagă în gură celorlalţi bucătari. bine, eu eram foarte interesat şi de partea cu frământatul… 😀

  7. georgiana spune:

    Miju, ce anume te interesează la partea cu frământatul? 😀

  8. silavaracald spune:

    Waw, ce bine miroase!
    Ia să vedem dacă ciorba asta e bine aită! Mda, excelent! No, pe asta o iau la caserolă, să-i dau şi „peştişorului”, că el se omoară după ea.
    Pulpele… Asta-mi aminteşte de gluma aia cam deochiată:
    „Pentru un piept bine făcut, dau şi pulpele la o parte!! Sper că nu-s şi copchii pe aici! 🙂
    Desertul… Ei, din prăjitura asta nu mai dau nimănui, că-i păcat s-o rispim! Este doar pentru cunoscători, aşa că… Nu se atinge nimeni de porţia mea! 🙂
    Felicitări, Georgie! 🙂

  9. silavaracald spune:

    Închideţi şi voi ghilimelele după „parte!”. Mersi! 🙂

  10. georgiana spune:

    @lora: hai la vara! nu vii la BT?
    @slvc: merci de banc, nu-l stiam 😀 Felicitarile as vrea sa le primesc live! 😉

  11. Zana Eficientei spune:

    suna excelent, georgiana – o sa fac negresit prajitura cu mere 🙂

  12. georgiana spune:

    Adnano, s-o faci! tie iti iese sigur de vis!! Sa ma chemi si pe mine la o portie, daaa? Pupaciuni!

  13. Zana Eficientei spune:

    s-ar putea sa ajung eu pe la Iasi – iti aduc o portie, la pachet 🙂

  14. Pataphyl spune:

    Jorji, foarte-foarte interesant, eu ajung în iași aproape sigur în iulie-august, kipintaci, să-mi scrii cu ce să te mituiesc pentru o ciorbă de burtă 🙂 🙂 🙂

  15. georgiana spune:

    Patapyle, nu tre’ sa ma mituiesti cu nimic. Da’mi doar un semn cand esti la Iasi si problema e ca si rezolvata! ok? 🙂 Desi sunt aproape convinsa c’ai sa uitzi… ‘om trai si ‘om vedea…

  16. Pataphyl spune:

    da’ dici-ț închipui Jorji că-s preten cu cumătrul Altzheimer, că nu-s 🙂 A, și adu-i aminte TJ să-l tragă de mînă pe Gheo c-o’nceput playoffurile la sportul cu ciomag congelat! S-o luat cu mîncarea și nu mai vre diloc să se răcorească :mrgreen:

  17. LiaLia spune:

    Ce păcat că nu reușesc de nicio culoare să mă împac cu ciorba de burtă (deși am încercat de multe ori), dar copanele alea sună al naibii de bine! Am luat și vreo 2-3 bucăți de prăjitură, că tare mi-ai făcut poftă! 🙂 Iar muzica e fără de cusur 🙂 Tanti Jeni, minunat invitat, superbă atmosferă 🙂

  18. georgiana spune:

    Da Lia, multam’ fain, sunt o minunata, asa-i, recunosc! 😀 Da’ las’ ca nici cu tine nu mi-e rusine…
    Ia luati de priviti aici:
    http://paulgabor.com/2010/04/17/suedezele-versus-roscata-din-militari/

  19. georgiana spune:

    Am trimis un comentariu, nu stiu unde s-a dus, probabil in spam, de aia ma repet si’i multumesc Liei pentru aprecieri. La fel de minunata esti si tu de aia zic:
    http://paulgabor.com/2010/04/17/suedezele-versus-roscata-din-militari/

  20. Nina spune:

    Eu ma bag la felul 1, 2, si desert. Multumim Georgiana! 🙂

  21. […] cu noi acest album foarte drag nouă, în care îi veți regăsi pe Viața Nomadă, Nina Costea, Georgiana Mocanu, Corina Moldovan, Melania și Alexandru Fratean, Zâna Eficienței, Simona Tache, Mămica de […]

Lasă un răspuns

